zondag 9 mei 2010

Eigen berging



Zo, gisteren flink aan het klussen geweest. Goed gekeken naar andere voorbeelden op het web, en op basis daarvan en van wat ik zelf nog in huis had aan materialen een stalling gefabriceerd waar mijn Quest veilig kan staan. Zie de bijgaande foto's.



De fiets staat nu in kunststof L-profielen in v-opstelling waaronder ik latjes heb gelegd waar ik de v-vorm uitgezaagd heb in de hoop dat ze daardoor netjes op de punt zouden blijven staan en zo de Quest zouden geleiden bij het naar binnen rijden. Helaas, de Kojaks hebben ook veel grip op het kunststof en rijden er gemakkelijk uit, de profieltjes kantelen en de goten verliezen dan hun functie. Ik ga binnenkort nog wat experimenteren met andere spullen die ik in huis heb, en als dat mislukt is het vroeg genoeg om de bouwmarkt te gaan sponsoren.





Vandaag weer es een tochtje gemaakt. Al vroeg uit de veren, voor een zondag bedoel ik, een uur of 9, om in alle rust de route naar mijn werk eens met de VM te verkennen. Het was wel droog maar behoorlijk fris, geen lekker lenteweer. Op een gewone fiets zou ik nu een trui en een jas dragen, maar in de VM is een dunne trui genoeg. Ik neem wel een jas mee voor als ik panne krijg.
Ik had in gedachte al een andere route uitgestippeld omdat ik voorzag dat er hier en daar wel wat lastige stukken in de kortste route zitten. Nou, dat viel tegen, na 5 minuten had ik in m'n alternatieve route ook een bocht waar ik twee keer terug moest steken om het fietspad fatsoenlijk te kunnen volgen. Van de regen in de drup. Verder liep deze route wel aardig maar het is wel een kilometer of 8 omrijden, dus ik zoek verder. Uiteindelijk toch mijn werklocatie bereikt.

Van het kantoor waar ik werk ben ik de Maasboulevard in Rotterdam gevolgd richting de van Brienenoordbrug. Dat ging niet zonder slag of stoot, want onderweg liep de ketting eraf. Dat is me al vaker overkomen dus ik was zo slim geweest een poetslap en wat latex handschoentjes mee te nemen. Terwijl ik wat stond te klooien en gelijk de kabel wat strakker afstelde kwamen er een groepje Franse toeristen langs, op zoek naar de 'port commercial'. Ze maakten een praatje en foto's van de Quest, en waar de 'moteur' zat? Ik heb ze in mijn beste Frans uitgelegd dat de Maasvlakte zo'n 35 kilometer verderop ligt en dat deze Quest op menskracht beweegt.

Na de van Brienenoordbrug (omhoog 17 km/u, eraf dik 60) naar het zuiden richting Hendrik Ido Ambacht, en even een bakkie doen bij m'n broer. Daarna nog even mijn Quest bij vriend Ad en z'n vrouw in Zwijndrecht laten zien, ook weer een bakkie, en toen weer op huis aan. Daar aangekomen stond de teller voor vandaag op 65 KM met een gemiddelde van 29.2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten