vrijdag 18 september 2020

Verkocht : QUEST 78

Hieronder het verhaal dat ik schreef toen ik besloot om de Quest te verkopen. 

Dit schrijf ik nu de Quest daadwerkelijk verkocht is en de nieuwe eigenaar vertrokken is. Hiermee eindigt dit BLOG. Bedankt alle volgers en lezers.


Helaas, ik heb heel veel plezier beleefd aan mijn Quest, die ik in eerste instantie had gekocht om mee te forenzen, en dat zonder steeds natgeregend op het werk te verschijnen. Dat heeft een aantal jaren prima gewerkt en ook na deze baan ben ik met de Quest blijven genieten, totdat een veeleisende vermoeiende baan mij zoveel energie ging kosten dat ik geen puf meer had om met de Quest op pad te gaan. Maar ondanks dat is het nog steeds een aantrekkelijk vervoermiddel en heel geschikt om dagelijks woonwerk te trappen, of om langere tochten te maken in het weekend. Zonder dat je last hebt van regen of kou. 

Maar nu vaker met anderen ga fietsen blijkt de Quest voor mij geen sociaal vervoermiddel, fietsen op een gewone fiets is toch van een ander kaliber, en in een groep met gewone fietsen is een velomobiel niet echt handig. Vandaar dat ik tegenwoordig een gewone fiets gebruik en de Quest in de garage staat te verstoffen, ook zonde. 

Voor iemand die wel een velomobiel wil maar daar geen 8 tot 9 duizend voor over heeft is dit een mooie optie. Deze Quest is niet superlicht, maar wel geschikt om nog jaren plezier aan te beleven, en voorzien van alle gemakken, zoals je in de Marktplaats advertentie kan lezen:   

Door de stroomlijn fiets je gemakkelijk 40KM/u of sneller en je zit warm, droog en uit de wind, ideaal voor de komende seizoenen. Gebruikssporen, KMstand rond 60.000, maar prima onderhouden en technisch 100%.

Dit is een vroeger model Quest, van glasvezel, en met een tussenas, dus eenvoudig om te bouwen naar electrisch. Wordt geleverd met racekap, zomerkap, deksel, reserve binnen- en buitenbanden. Q-rings voorbladen, 18 speed, gewaxte ketting dus geen smerige kuiten meer, ventilerend zitkussen, verstelbare B&M Ixon IQ Speed koplamp met accu en lader, LED licht, remlicht en richtingaanwijzers, claxon en bel.
Geen losse onderdelen te koop.
Proefrit mogelijk.




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten