woensdag 19 september 2018

Allekabels verkoopt nepkabels met fake specificaties en houdt zich vervolgens van de domme

Het is hier heel lang stil geweest maar ik voel nu behoefte deze blog maar weer 'ns nieuw leven in te blazen. Want eerder heb ik hier mijn ongenoegen geuit over een rijschool die zich onheus gedroeg en dat had uiteindelijk het effect dat de rijschoolhouder aan mijn voordeur stond met het verzoek de bewuste blog aan te passen, omdat het hem toch wel veel omzet scheelde. Omdat ik hem vooraf de keuze heb gegeven: OF ons tegemoet komen (dat was een koopje voor hem)  OF de gevolgen dragen, heb ik zijn verzoek naast me neer gelegd en heeft hij in arren moede de naam van de rijschool veranderd.  Zo kan het dus lopen.

Nu heb ik weer een zodanig meningsverschil met een leverancier dat ik vind dat dat best aan de grote(re) klok gehangen mag worden. Dat doe ik echt niet vaak maar nu loopt het de spuigaten weer uit. En daarom doe ik hier maar een poging deze toestand wereldkundig te maken en anderen te helpen voorkomen in de Allekabels-valkuil terecht te komen.
Wij wilden een sneller netwerk en daarom hebben we besloten het helemaal opnieuw op te zetten en dan zodanig dat we er de komende jaren mee vooruit kunnen. Dus we hebben wat advies gevraagd en dat hield in dat we het netwerk moesten opbouwen met een bepaalde categorie componenten in verband met snelheid, bandbreedte en storingsgevoeligheid.
Koop je kabels en andere componenten die verkocht worden met een bepaalde specificatie dan mag je er vanuit gaan dat ze, eenmaal in het netwerk opgenomen, ook werkelijk aan die specs voldoen. Helaas is dat bij Allekabels.nl niet zo, en daar zijn we op een minder prettige manier achter gekomen. Het netwerk, eenmaal opgeleverd, is doorgemeten door een netwerkprofessional en die gaf aan dat de prestaties helaas veel lager uitvielen dan wat we volgens de specificaties zouden mogen verwachten. Dus alle werk was voor niet geweest: geïnvesteerd, netwerk vervangen, alles aangesloten en hoppa: niks opgeschoten. Het werkt, maar lang niet snel genoeg.

Allekabels heeft "in een beschermde omgeving" een eigen test gedaan en, wat blijkt: de slager keurt zijn eigen vlees en haalt "behoorlijke" snelheden. Toe maar. Met een plaatje erbij wat u en ik ook kunnen afdrukken als je je internetsnelheid op Speedtest uitprobeert. Heel amateuristisch en oncontroleerbaar. En verder zal het volgens Allekabels "wel aan de andere componenten liggen" (die we niet bij Allekabels hebben gekocht).
Net alsof je een jerrycan van 20 liter koopt, er kan maar 10 liter in en de leverancier zegt : er gaat behoorlijk veel vloeistof in, niet zo zeuren.  Al met al laat Allekabels ons nu met de schade zitten: we moeten weer veel componenten nieuw kopen, connectors kan je helaas maar 1 keer aan een kabel "knijpen", en  alle werk opnieuw uitvoeren. Allekabels heeft nog wel de euvele moed ons een "beter geschikte" kabel aan te bieden die we dan met een paar procent korting mogen kopen. Haha, waarom zouden we ze nu wel geloven? Ze verkopen sjoemelkabels met sjoemelspecs en nu opeens zouden hun specs wel kloppen. 
Conclusie:
Het is zo dat er veel kabels met te rooskleurige specs op internet te koop zijn. Zorg dat u een betrouwbare leverancier vindt voor uw netwerkspullen want Allekabels bekommert zich niet over de kwaliteit van hun product. En ze garanderen al helemaal niks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten