dinsdag 14 juni 2011

Waarschuwing dashcams

Afgelopen week heb ik zo'n leuk dashcammetje gekocht, want ik had er van alles over gelezen op wat blogs en er leuke filmpjes van gezien en dat leek mij ook wel wat.

Spijt
want ik bestelde bij Electroni Gadgets op Marktplaats en daar had ik beter niet aan kunnen beginnen. In hun advertentie melden ze zo mogelijk binnen een uur op je mail te reageren. Inderdaad, als je wat bestellen wilt dus wel. Maar zodra je geld hebt overgemaakt (wel via Paypal, dus met kopersbescherming) is de fut eruit, en valt de molen zo goed als stil, dus ben ik na een week eens gaan informeren waar de spullen bleven. Na 2 dagen kreeg ik een smoesjes mail dat er meer klachten waren en dat ze de verzending van een bepaalde dag opnieuw moeten gaan doen want er was wat misgegaan. Okee, kan gebeuren, dus nog maar even geduld. 10 dagen na het betalen eindelijk de webcam in huis. Hee, in de advertentie werden Hyundai Shorty Snaps aangeboden maar ik krijg een onduidelijk merk geleverd, hoe zit dat. Zondag een mailtje aan Electroni Gadgets gestuurd met de vraag om uitleg, en nu dinsdagavond nog steeds geen reactie en die hoef ik, ben ik bang, waarschijnlijk ook niet meer te verwachten, ik hou m'n adem maar niet in tot er wat binnenkomt. Duh, binnen een uur. Afrader dus, die Electroni Gadgets die een A merk aanbieden, een b merk opsturen en dan niet thuis meer geven. U zij gewaarschuwd! Maar es kijken hoe die kopersbescherming nu precies werkt...

Update 20 juni: Leverancier blaast minder hoog van de toren en zal mijn cameraatje terugnemen als ik daarop sta. Mijn kinderen hebben 'm echter ontdekt en staan erop dat 'ie niet terug gestuurd wordt want zij willen er lol mee beleven. Aldus loopt dit met een sisser af.
Overigens werkt die kopersbescherming op Marktplaats alleen in zeer beperkte gevallen: als je een officieel Paypalbetalingsvoorstel van de leverancier krijgt teruggemaild; daarin staat een link en als je via die link (die je op de Paypalsite brengt)alles ineens betaalt zou je aanspraak op kopersbescherming kunnen maken. Let dus heel goed op zodat je aan alle voorwaarden voldoet..

10 opmerkingen:

  1. Cor, niet om het in te peperen, maar wel om andere lezers een alternatief te bieden: http://www.buyincoins.com/details/key-chain-spy-camera-camcorder-dv-dvr-tf-card-product-1311.html

    Meer informatie over dit type camera: http://www.chucklohr.com/

    Groetjes, en succes met de PP kopersbescherming. Zou ook klagen bij Marktplaats over deze verkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de waarschuwing Cor.
    Ik dacht zelf ook: waarom niet eens op marktplaats kijken voor zo'n ding?
    Het viel me al gelijk op dat de resolutie van al die 'gadgets' minder is dan van de Japanse van Quemo & cooky. Nauwelijks meer dan 640X 480, dat je met iedere camera of telefoon kunt halen.
    Omdat ook de prijs lager is (17euri)besloot ik de man toch aan te schrijven. Omdat die id buurt van Woerden zou zitten...
    Hij schreef terug "dat hij alleen verzendt..".
    Dat maakte op mij geen goede indruk en kennelijk terecht!

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is dan erg spijtig!
    De mijne kwam na 10 dagen binnen. D.w.z. 10 dagen nadat de camera verstuurd was. Ze hadden productieproblemen. En dat kan gebeuren.
    Ik heb geen idee over de naam Hyundai Shorty Snap, maar ik vermoed dat je dezelfde hebt gekregen als ik. Dus daar zou ik mij geen zorgen over maken.
    In ieders geval reageerden mijn leverancier prompt tijdens hun werkuren (andere kant van de wereld). Ze wachtten zelfs samen met mij op de binnenkomst van de camera. Misschien Oosterse beleefdheid!

    Werkt de camera? Dan is alles: ok!
    Ja kan nog meer info vinden op: http://www.techmoan.com/blog/2011/5/7/hd808-11-the-story-so-far.html

    Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. marktplaats.nl is altijd oppassen met dat soort gadgets. Ik zou eerder zoiets kopen bij ebay.com (zoek op key camera) of dealextreme.com. Weinig of geen verzendkosten, makkelijk betalen met Paypal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt lui, voor jullie tips. Ik heb ze nog 1 mogelijkheid gegeven: leveren van de A-merk spullen dan wel geld terugstorten, anders stuur ik PayPal op ze af. Dat zal ze leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Cor,

    Ik heb de mijne (type #11) via eBay gekocht en betaald via Paypal. Ik kreeg gelijk een reactie uit het verre Oosten, zelfs op mijn reply werd prompt gereageerd. Ze hebben 'm verstuurd maar de daadwerkelijke levering kan natuurlijk nog een paar dagen (of weken) op zich wachten. De mijne heb ik besteld bij eletoponline365, mede omdat andere gebruikers goede ervaringen hebben met deze verkoper.
    Als mijn ervaringen net zo goed zijn laat ik het je weten. Als je toch je geld terugkrijgt kun je misschien ook bij deze China-man bestellen.

    Succes ermee!

    Gr. Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Robert-Jan,

    Heb ik ook over gelezen via www.chucklohr.com, ik wacht eerst even af wat het meningsverschil met deze marktplaatskoopman op gaat leveren. Ik weet niet zeker maar het lijkt erop dat ik #10 heb en dat zijn niet de besten... Ach, het gaat niet om een vermogen maar meer om het principe. Maar veel plezier met jouw #11 als 'ie binnen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Absoluut niet bij een Nederlandse toko kopen. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.
    Afgelopen week bijvoorbeeld via Conrad ook een aanbieding van zo'n camera. Alleen.....
    1) lagere resolutie (véél lager)
    2) hogere kosten (véél hoger)

    1) In China kan je ze krijgen met resolutie 1280x720 terwijl dat geval wat jij besteld hebt slechts 720 x 480 is.

    2) In China krijg je ze voor minder dan 30 euro inclusief verzendkosten. Bij die Marktplaatstoko dus voor 15 euro maar dat is nog ex verzendkosten. Daarbij is de resolutie dus ook nog eens lager. Diezelfde camera (met lagere resolutie) kan je voor nog geen 7 euro inclusief verzendkosten uit China laten overkomen.

    En dan de wachttijd? Ik heb er nu 2 besteld, beiden binnen 2 weken in huis.

    Ik zie wel dat die toko op Marktplaats adverteert met maarliefst 3 uur opnametijd. Persoonlijk geloof ik daar werkelijk geen fluit van. Dat is wel een bruut groot verschil. Een accu van dat formaat ga je niet in die behuizing krijgen samen met de benodigde elektronica van de camera zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Quemo,

    Je hebt volkomen gelijk, daar ben ik nu wel achter. Goede raad is in dit geval gelukkig nog betaalbaar en dit verhaal zal misschien weer wat mensen wijzer maken.

    Groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Electroni Gadgets uit zeewolde pas op ze verzenden producten niet goed, bij aankomst is het defect,
    elders kopen is beter

    BeantwoordenVerwijderen