Mijn zoon Stan is dit voorjaar zijn tas met gadgets kwijtgeraakt. Hij was aan het fitnessen op vakantie en is toen vakkundig van z'n mooie spulletjes afgeholpen, o.a. van een bijna nieuwe Olympus camera. Balen, aangifte, claimen etc. Gelukje dat de FBTO een deel vergoed. En nu is 'ie jarig geweest en met het gekregen geld wil hij een nieuw camera kopen en laat zijn oog vallen op een Nikon D3100. Een spiegelreflex body met verwisselbare lenzen. Deze wordt deze week toevallig aangeboden bij Foto Klein, een keten van fotowinkels in de Randstad. Leuke prijs en ook nog extra kassakorting! Wij naar de winkel in Barendrecht: jammer, uitverkocht. Maar ze willen na enig aandringen wel even naar andere filialen kijken en vinden 'm in Oud Beijerland. Sturen ze 'm hierheen? Nee, u moet daarheen. Weinig zin in op zaterdag, veel volk onderweg en aan het shoppen maar vooruit, zoonlief wil graag. 'T is niet zo ver. In de winkel aangekomen horen we de verkoper aan iemand anders uitleggen dat de kassakorting al is verwerkt in de aanbiedingsprijs. Dus als we aan de beurt zijn geven we aan dat we 'm wel voor de aangeboden prijs willen en ook de kassakorting. Er staat letterlijk in de folder : Extra kassakorting, kijk maar op het plaatje. Helaas, de zaterdaghulp verwijst fijntjes naar de 'Klein'e lettertjes. Zie hieronder, na 12x Zoom. Mooi om zo treffend te laten zien hoe foto Klein aan z'n naam komt.
De zaak belazeren, dat vind ik deze manier van klanten lokken. Ik stink er echter niet in, ik ga zo'n aanpak niet belonen door toch maar de aankoop te doen. Stan teleurgesteld, ik chagrijnig, wat een butzaak, die foto Klein. Waar de zeperds groot en de kortingen klein zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten