dinsdag 19 juli 2011

Rottemeren

Eergisteren een rondje Alblasserwaard, 60 km, gisteren butweer en vandaag een rondje Rottemeren van 70 km. 't Is vakantie en dan mag ik er graag vroeg op uit, en deze 2 tochtjes vielen beiden in het mooi-weer-gedeelte van de afgelopen dagen. Nou ja mooi, minder slecht. Want op mijn foto's zie ik genoeg bewolking, niet echt een hartje zomer zoals menigeen stiekem gehoopt had.

Vooral de Rotte, het riviertje waaraan Rotterdam zijn naam ontleent, en het natuurgebied daaromheen vond ik de moeite waard. Tuurlijk ga ik vooral om te fietsen maar dat doe ik dan toch vooral graag in een mooi stukje natuur, waar rust, ruimte en stilte de overhand hebben. Tuurlijk stroomt de Rotte langs en onder de A20 door, dus rust, stilte en frisse lucht is zeker betrekkelijk, maar goed, toch is het een mooi stukje van en bij Rotterdam, en iets verderop is het echt wel rustig, totdat je de A12 weer tegenkomt. Ach, dat heb je hier in de regio, veel asfalt, helaas merendeels bedoeld voor zwaar overgemotoriseerde vervoermiddelen. Gelukkig is het weer een stuk beter dan het zich de afgelopen dagen liet aanzien en heb ik deze morgen echt van mijn vakantie genoten. Onderweg een terrasje met koffie en best veel het zonnetje gezien, veel fietsers maar geen drukte, perfect voor een Quest tochtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten