zondag 3 juli 2011

Ik ben fietsen

Weer 's ON topic. Geinspireerd door de locatie waar de Goudse liggers vandaag hun toertocht starten (gespot op ligfiets.net) ben ik vanmorgen al vroeg op pad gegaan. Ik had graag met ze mee gefietst maar ik heb wat logees die wel uitslapen maar niet zo lang. Eerst even fris water in de bidon, ff de buienradar raadplegen om al te gekke verrassingen te voorkomen, en dan de Quest de garage uit en op pad. Richting de van Brienenoordbrug, dan de 's Gravenweg, jammer van de hoeveelheid stoplichten, wel leuk fietsen zo langs de goudkust van Capelle aan den IJssel, erna Moordrecht aangehouden en ten slotte Gouda. Gallisch wordt je van alle hindernissen in Capelle, iedere scheet vinden ze het daar nodig een hindernis op te werpen om te voorkomen dat er iemand breder dan 40 cm het fietspad opgaat. Die hindernissen zijn alleen nodig als je allerlei slappe bruggetjes in de fietspaden opneemt waar je dus geen auto's overheen wilt/durft te laten, en niet als je fatsoenlijke bruggetjes construeert, waar ook de zoutstrooier 's winters overheen kan. Want deze hindernissen zorgen er uiteraard ook voor dat er bij vorst nooit gepekeld wordt op die paden.
In Gouda, de kaas- en lichtstad (soms, door de kaarsen) nog wat toeristen die heel vriendelijk informeerden of ik 'electric' was. Mijn snedige antwoord: No, i'm human. Veel hilariteit. Enfin, een paar rondjes gereden, geen zin in terraszitten vandaag, wat foto's getrokken en weer op huis aan. Mooi weer, een geduldige navigatie die me handig, maar soms met een onvoorspelbaar omweggetje naar huis loodst, ach, no worries, ik fiets voor m'n lol, en dat is niet persé via de kortste route. Vandaag 73 KM, deze week 173 echte VM kilometers.

2 opmerkingen:

  1. achter die brug woont mijn tante en drie nichtjes:D:D:D ben die hekjes wel eens tegen gekomen... "jahaaa.. en nu?? " dacht ik toen:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Beekie,

    OW wat heb ik er een hekel aan als je eruit moet, wat een gemeentelijke pennelikker moet dat geweest zijn die dat zo bedenkt. Zo jammer..

    groetjes Cor

    BeantwoordenVerwijderen