dinsdag 21 september 2010

Nog heel even...

.. en dan is m'n Quest klaar. Maar dit weekend ben ik er even tussenuit. Met een paar van mijn allerbeste maatjes ga ik naar München om me in het Oktoberfest onder te dompelen en daar een paar waanzinnige leuke gezellige vermoeiende dagen mee te maken. Compleet off topic, maar dat is wat me nu even bezig houdt. De komende avonden is er ouderavond op school van de kinderen, die allebei op de middelbare school zitten en daar ben ik uiteraard bij. En vrijdag stappen we al vroeg in het vliegtuig naar Franz Josef Strauß, zoals het vliegveld in München officieel heet, en dus is er deze week geen tijd meer over om de Quest rijklaar te krijgen. Dat wordt op z'n vroegst volgende week woensdag. Geeft niks, ik had dan toch geen (of heel weinig) tijd meer om te gaan rijden.
Ach, in de tussentijd vermaak ik me opperbest, want je verveelt je nooit in München. Naast het Oktoberfest is er heel veel te doen en te beleven, ongekend.
Dit uitstapje veroorloven wij ons elk jaar en dat al een jaar of 12 of 14 (tel kwijt) achter elkaar, zodat het niet echt nieuw voor ons is maar wel een zodanige aantrekkingskracht op ons uitoefent dat we er ieder jaar weer niet op kunnen wachten tot we eindelijk weer gaan.


De sfeer, de entourage, de feestelijke stemming, het bier, de drukte, vaak het mooie weer, de overweldigende sfeer in de stad, de enorme mensenmassa's, ongeacht arm of rijk en in welke verschijningsvorm dan ook, die allemaal eensgezind in meer of mindere beschonken toestand en dus volkomen ongedwongen een bepaald hoempanummer meeblèrt, onbetaalbaar. En toch, op z'n Duits, gründlich organisiert...
Het lijkt een klein beetje op carnaval in Nederland, maar ik heb daar helemaal niks mee, maar wel heel veel met Oktoberfest en ik heb er bij wijze van spreken ruzie voor over om het steeds weer mee te kunnen maken. Ik kan er nog 10 of 20 pagina's over volschrijven: Wat er allemaal gebeurt, wat je beslist wel en niet moet doen, hoe er het beste te komen, waar te verblijven, tips voor in en buiten de tenten, de kermis, de Bavaria. Misschien wel een idee voor 'Blog II'. De verzamelterm: Wiesn. Enig googelen verduidelijkt een hoop.
Groot FEEST waar ik koste wat 't kost jaarlijks eenmaal bij moet zijn. Diegene die er al eens was, snapt dat.

En dan, als ik, lichtelijk verheugd, me op dat moment onbewust van de verderfelijke benevelende invloed van het kostelijke gerstennat, met een weemoedig gevoel even aan mijn Quest denk die ik op dat moment enige milliseconden mis, zal ik me wederom onverwijld in het nimmer aflatende feestgewoel storten. Ein Prosit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten