woensdag 21 juli 2010

met de Queen Jacqueline

Gisteren een rondje rond de Oude Maas gefietst. Vanuit Barendrecht richting Rhoon, dan Poortugaal, Hoogvliet, via de mooie fietspaden van het recreatiegebied. Ik had een fietshelm geprepareerd om met de nieuwe videocamera van mijn zoon Stan op m'n hoofd een rondje te gaan fietsen maar na een paar kilometer heb ik de pijp aan Maarten gegeven en ben ik omgekeerd om m'n oude vertrouwde helm op te halen. De helmcam zakte steeds achterover en dus te hoog, en stond steeds schuin naar voren gericht, iets dat ik in een van m'n speciaal voor dat doel bijgestelde spiegels steeds zag gebeuren. In de juiste richting zetten hielp maar even dus na een kilometer of 6 was ik 't zat en ben omgekeerd.



Daarna alsnog wel de hele geplande route afgelegd, over de Spijkenisser brug, die uiteraard weer open stond, dan een stuk door Spijkenisse in oostelijke richting. En toen het pontje zien te vinden bij Hekelingen. Naarmate ik verder van de brug af raakte zag ik steeds minder bewegwijzering en had het gevoel langzamerhand in de middle of nowhere terecht te zijn gekomen. Op een gegeven moment de weg gevraagd aan 2 vriendelijke jogsters, die mij begroetten met: "Hee, een alien", refererend aan de UFO waarmee ik zojuist gearriveerd was. Ze wisten wel de richting dus ik kon weer verder op pad. Inderdaad was daar het veer er daar voer de Queen Jacqueline heen en weer.


Wel een serieuze pont qua capaciteit, complete vrachtwagens werden ermee overgezet maar de rivier daar was maar een enkele meter breder dan dat de Queen lang is dus echt varen was er nauwelijks bij. Ach okee, dit was mijn eerste ponttocht met de Quest en dan moet je verder niet zeuren, zeker als het overvaren maar 65 cent kost!.


Op zich een leuke gewaarwording, de pont over met een Quest, want je hebt altijd veel bekijks en veel aanspraak. Maar de overtocht was zoals gezegd eigenlijk al klaar voordat je het woord uit kon spreken en toen kwamen we aan in Zuid Beijerland. Vandaar naar Oud Beijerland gefietst via een lang en recht fietspad, jammer dat iemand daar ook weer besloten had dat er steenslag als toplaag op moest komen, wat een prutpad. Jammerlijke gemeentelijke overijver. In Oud Beijerland de onvermijdelijke maar verdiende bak koffie op een terras en vandaar weer door de Heinenoordtunnel op huis aan.




Gisteren na het maken van de vorige blogpagina nog even zitten surfen en wat nageplozen over forten en vestingen. Eigenlijk zijn er best wel veel van die historische vestingstadjes zoals Willemstad en ik heb me voorgenomen om eens wat meer van die stadjes te gaan bezoeken en op de camera vast te leggen. Ik heb voor mezelf een lijstje met fietsdoelen gemaakt en dat ga ik de komende tijd eens proberen in te vullen, wanneer ik ze bezocht heb per Quest.

Overigens belde ik vandaag nog met iemand bij Velomobiel.nl die aangaf dat mijn onderdelen zijn verstuurd, dus binnenkort kan ik aan de slag. Heb deze week al wat verstevigingsmaterialen en plamuur gekocht om de barsten, gaten en zwakke plekken wat te verstevigen en op te knappen, en ga na de vakantie (want nu wil ik nog fietsen met de Quest en dat kan niet meer als ik de wielen en de top eraf gehaald heb) met groot onderhoud aan de slag zodat 'ie deze winter spic en span is.

Vandaag ruim 50 KM, totaal nu 42224

Geen opmerkingen:

Een reactie posten