donderdag 22 maart 2012

Enthousiast

Afgelopen week hoorde ik een hardlopende collega, die zeg maar als sport hardlopen heeft, vertellen over Micoach van Adidas.(http://www.adidas.com/nl/micoach). Het klonk zo interessant dat ik later even het naadje van de kous heb gevraagd. Micoach is een website en een app van Adidas en ook al heb je nog geen schoenveter van dat merk, dan nog kun je gratis en voor niks van deze faciliteiten gebruik maken. (dat is: als je toch al een computer, een internetverbinding en een smartphone (ter beschikking) hebt) Micoach is zoals het woord al zegt een persoonlijke coach die jouw bij je sportieve bezigheden kan begeleiden. Je kunt op de site trainingsschema's etc aanmaken en die gaan uitvoeren. Dan zet je zodra je start met sporten (vaak fietsen in ons geval) je app aan op je smartphone en dan krijg je vanuit die phone commentaar. Ik heb het zo ingesteld dat er om de paar kilometer wordt verteld wat de gemiddelde snelheid was maar er is veel meer mogelijk, want via gps wordt je snelheid bijgehouden, de hoogteverschilllen in je route, en op basis van je gegevens wordt het calorienverbruik ook berekend. Als je verder wilt gaan kan dat, je kunt er een hartslagmeter op aansluiten en dan via de (instelbare)coachstem horen of je tijdens je inspanningen al dan niet in de gewenste hartslagzone zit. Al de gegevens kunnen in de Smartphone worden opgeslagen en kun je syncen met de database waarin je prestaties worden bijgehouden. Zowel in de app als op de site kun je je prestaties, en grafieken maar ook je routes terugvinden. Het is goed te combineren met muziek van je gsm (je kunt de muziek mixen met de geluiden van de coach) maar of het samengaat met bijvoorbeeld navigatie weet ik niet, dat doe ik met mijn Oregon. Het gaat allemaal bijna vanzelf, slechts een paar tapjes op je scherm. Alleen het sporten moet je nog zelf doen maar dat deed je toch al.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten