dinsdag 7 december 2010

Perfect Moiree, voor al uw grip

Ha, deze week de bestelling van VM mogen ontvangen en de PM omgelegd. Ruim op tijd om er nog mee te kunnen genieten van de gladheid, bevroren oude sneeuw, ongeruimde troep onderweg, de fietspaden (!) in het Zuiderpark in Rotterdam vormen 1 bonk hobbelig en keihardgevroren hindernisbaan. Ik rij de afgelopen dagen maar om want er is geen doorkomen aan. Sturen is een ramp want de Quest wenst de slingerende bandensporen, die bukkers eerder in de verse sneeuw hebben gemaakt, en die nu als beton aanvoelen, te volgen. Gelukkig biedt de PM zoveel grip dat ik nog nergens ben vastgelopen.

Gisteren overigens weer een moeizame rit volbracht. Vanmorgen even de bandjes op spanning brengen en wat blijkt? Rechts helemaal leeg. Vandaar die veeleisende rit gisteren. Snel de reserveset eromheen,'t is ten slotte bar koud zo 's morgens. Op m'n werk aangekomen, gerealiseerd dat voor Kojaks en achter een PM een aardige winterkombi is van grip en rolweerstand maar alleen 1 dun binnenbandje als reserve is wat magertjes. Heb nu een binnen- en buitenband in de 'kofferbak' gestopt, dan kom ik altijd thuis.

Ander verhaal: Gisteren in de haast om uit de koude wind voor m'n garage te komen snel snel uitgestapt, de Quest naar binnen geschoven en toen ikzelf ook op een drafje met m'n bezwete fleecetrui, waardoorheen de wind vrij spel had, hup naar binnen. Heerlijk, de kachel al aan, effe tot jezelf komen. Maar me niet gerealiseerd dat ik de schuimkap op de 'motorkap' had geschoven bij het uitstappen en doordat ik de Quest vorige week in de siliconenwas heb gezet blijft dat slecht liggen. Die kap was eraf geschoven wat me in der haast en in het donker niet was opgevallen dus toen ik vanmorgen wilde vertrekken en eindelijk de lekke band verwisseld had, bleek de kap pleite te zijn. Crap! Ik nog even met een zaklamp rondgekeken, maar geen kap. Dus vanavond wat eerder naar huis en thuisgekomen weer met de zaklamp op pad, op zoek.Ik mis 'm toch met dit weer. En gelukkig, aan de overkant van de straat was de kap blijkbaar door een van m'n buren bij een boompje neergezet. Dank, ik had met het oog op de oliebollentocht alvast bij ons aller leverancier in Dronten geinformeerd of de kappen op voorraad zijn en zo ja wat ze kosten. Nou, ze zijn er, voor 65 Euro heb je een nieuwe en ik heb gelukkig m'n ouwe nog, had er zojuist deze week twee extra klittenbandjes aangezet bij de spiegels. Had ik al, maar nu netjes, ipv smal zelfklevend klittenband waar ik (slim als ik ben) het plakvrije papiertje nog aan had laten zitten haha, nu dus breed klittenband met de originele verbindingsknoopjes van VM. En nu heb ik de kap tevens verbonden met de Quest door middel van een touwtje. Geniaal toch? Dat heeft nl. meer voordelen: ik vergeet 'm niet meer, als ik de Quest heb gevonden kan de kap ook nooit ver zijn, ik zal 'm niet snel verliezen en, mocht 'ie er een keer vanaf waaien dan hoef ik niet eens uit te stappen. Kortom 4 voordelen voor een stuiver. Waar vind je dat nog... overigens heb ik nog een tip voor alle velomobielliefhebbers, die volgens mij allemaal grootafnemers zijn van zelfklevend klittenband: Wat je ook ziet bij het plakken van een binnenband, is dat de plakker al rond wordt geleverd of dat je zelf een lapje knipt met afgeronde hoeken. Dan laat de plakker niet zo gemakkelijk meer los! Nou, dat werkt voor klittenband net zo, dus tegenwoordig knip ik er afgeronde uiteindes aan voordat ik het verwarm en opplak. Werkt voortreffelijk. Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan.
Graag zou ik nog wat verzinnen voor de voetengaten. Als die dicht zijn, zo zie ik op blogs en fora, kun je gewoon in je korte fietsbroek met dit weer op pad. (wel warme kleren mee voor bij pech etc.) En het scheelt in ieder geval kouwe poten. Klooien met batterijtjes en electrische zolen trekt me niet zo, dan die gaten maar dicht. Maar graag zo dat ik de afsluitinghulpstukken niet verlies, en de zaak wel open kan als het eens nodig is. Als je dan in je korte fietsbroek bent wil je niet steeds uitstappen omdat je niet meer kunt flintstonen. Ik heb wel wat ideetjes en als ik er 1 ga uitvoeren meld ik dat, en de ervaringen ermee, hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten