zondag 6 oktober 2013

Nazomertreffen Goirle

Heerlijk nazomerweer was het dit weekend. Wij boften maar. Vrijdag zijn Gé en ik naar Goirle gefietst, voor mij een afstand van 75 KM, peanuts als je hoort hoever anderen (op de fiets) zijn gekomen, uit Groningen en Putten bijvoorbeeld. Er waren wel veel deelnemers met de auto, dat viel me een beetje tegen. Vooral vrijdag was het, behoudens de stortbuien 's morgens heel vroeg, prachtig fietsweer. Lekker buiten met mekaar babbelen en iedereen zien aankomen, want we waren er best vroeg. Dit gaf ons mooi de tijd om een slaapplaatsje in een van de slaapzalen of een plek voor het tentje te scoren en op te zetten. De slaapzaal waar ik een plek vond was volgestampt met stapelbedden, maar gelukkig was niet iedere bed bezet, anders zou het wel een benauwde boel worden lijkt me.  Maar douches en wc's zat en de keuken zag er ook goed uit. Daar zouden we later nog achter komen hoe goed. 's Avonds werd heerlijk Indonesisch eten bezorg, fantastisch. Na een gezellige avond in het zaaltje (waar het geroezemoes helaas af en toe uitgroeide tot bijna oorverdovende proporties,) en na voldoende drankjes en een verkwikkende douche geslapen. Helaas had ik in de VM geen plek om een kussen mee te nemen en daar heb ik spijt van, want een opgerold geheel van broek, trui en handdoek kan niet echt de real thing vervangen en daardoor, en door het gesnurk en gepiep van de bedden in het zaaltje was ik vaak wakker. Maar ja, een slaapzak of ander dingen thuislaten is ook geen optie.
Misschien ga ik nog eens een bagagerekje bedenken wat ik achterop de Quest kan doen en daar dan bijvoorbeeld een waterdichte zak op met extra spullen. Dan heb je ook niet het probleem dan de achter in de Quest gepropte spullen zorgen dat je wielkast of ketting aan gaat lopen en kun je wat meer meenemen zonder dat je direct een trekhaak en een aanhanger hoeft aan te schaffen.
Zaterdag was het voor mij (en sommige anderen)een verassing dat je zelf wat te eten moet regelen als ontbijt. Gelukkig eet ik 's morgens weinig en had ik nog genoeg proviand in de Quest dus geen probleem. Daarna stonden er 2 toertochten op de planning. 1 van 50 en 1 van 75 km, die je kon doen of zelfs afwisselen, de route was op 2 extra lussen na dezelfde.
Plaspauze in het bos
De pauze was gepland bij een goeie kennis van de organisatie, die probeert een ideologisch biologisch dynamisch natuurvriendelijk leven te leiden met gebruik van zo min mogelijk netstroom, leidingwater of aardgas, en veel hergebruik, special houtkachels enzo, en ze woonden  in een Mongoolse tent,  leuk om eens te zien.
De lunch werd daar ook verzorgd, maar ik kreeg de indruk dat dat niet hun corebusiness is, want ik heb zelden zulk droog brood gegeten. Een aanfluiting, ik vond dat zeker geen 8,50 euro waard, een paar uitgedroogde boterhammen met kaas en beleg uit een pot, een tomaat, een ei, een appel en wat drinken. Armoe. Jammer, als je je ideeën wilt promoten moet je het volgens mij anders doen. Voor dat geld eet ik een paar dagen heel wat beter in de bedrijfskantine. Raymond had op de mailinglist een goed punt, maar werd daar min of meer weggehoond, naar nu blijkt onterecht.
Nou ben ik ook niet van de geitenwollen sokken, ik vind fietsen met de Velomobiel gewoon leuk en daarom ben ik er graag bij, maar sommigen schieten wel door in hun gezondheidsdrang. Vegetarisch eten etc, moet iedereen voor zichzelf weten maar zo krijg je het een beetje opgedrongen, jammer.
Daarna hebben we de tocht afgemaakt onder een wat dreigende lucht, maar gelukkig hielden we het droog, mede met het oog op de zandpaden die het en der in de route opgenomen waren en waar niet iedereen even enthousiast over was. Bij terugkomst ging een deel van de mensen direct aan de slag om ontzettend lekkere wraps te produceren, en dit smakelijke geheel werd afgesloten met een toetje met fruit, chocola, slagroom en drank etc naar keuze, heerlijk.
Zondag morgen weer op huis aan, we hadden afgesproken bijtijds weg te gaan. Zo gezegd zo gedaan, na een bak koffie en nadat de spullen allemaal weer in de VM waren geladen zijn we weer naar huis gereden, alweer met prachtig weer. Geen zuchtje wind, wel bewolkt maar daar kwam regelmatig een zonnetje doorheen, verder geen panne of ander malheur, geweldig. Moe maar tevreden kijk ik terug op een leuk weekend en ik bedank de mensen die dit mogelijk gemaakt hebben.

de VM parkeerplaats

4 opmerkingen:

  1. Hallo Cor,

    Mooi verslag van het herfsttreffen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een aanvulling op het lunchgebeuren tijdens de toertocht: deze mensen dachten dat we zondags zouden komen. Vandaar dat de lunch geïmproviseerd was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Belle,
      Als ze eerlijk waren geweest hadden ze toch gewoon aan kunnen geven dat ze alleen oud brood konden regelen. Het blijft wat mij betreft niet erg professioneel om 40 klanten willens en wetens zo'n armetierig geheel voor te durven zetten. En er gewoon evenveel voor rekenen als voor een luxe verse lunch.

      Verwijderen
  3. Donderdagavond was ik vanuit Groningen vertrokken en vanmiddag was ik weer thuis. Totaal zo'n 644 km in 5 dagen. Heb wel eens meer gedaan (veel meer, zelfs), maar dit waren leuke gevarieerde kilometers. En ik ben *maar* drie keer bijna platgereden door een auto. ;-)

    Ik zal eens kijken of ik ergens deze week zelf een blogberichtje kan schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen