zondag 13 oktober 2013

Kettingbotsing

Gisteren was het nog  aardig weer, in tegenstelling tot vandaag. Heel de dag heeft het hier geregend en nog is het niet over. Maar gisteren heb ik gelukkig nog even een droog ritje kunnen maken, wel fris op de gewone fiets maar heerlijk in de Quest. Onderweg kwam ik door Hoogvliet en ik moest daar op een gegeven moment oversteken, maar het verkeerslicht stond op rood voor fietsers en soms glip ik er dan toch door als er verder geen verkeer is. Maar nu was het juist best druk met auto's op deze uitvalsweg naar de A15.

paar auto's in een deuk
Auto's reden kort op elkaar dus ik kon niet anders dan wachten. Opeens een paar doffe dreunen en ik draai mijn hoofd in de richting van het geluid. Een dame die denk ik beter op mijn Quest lette dan op het verkeer knalde zo hard op haar voorganger dat die weer tegen de auto daarvoor geduwd werd, een kettingbotsing uit het boekje. Sneu natuurlijk, in 1 klap worden daar even duizenden Euro's vernietigd. Ik zag de mensen uit de drie betrokken auto's uitstappen en de dame uit de achterste auto ging denk ik uitleggen waarom ze niet op het verkeer gelet had, want ze wees naar de plek waar ik zojuist stond, maar inmiddels was ik weer op gang en aan de overkant beland. Uiteraard had ik niet de verkeerstechnische schuld, noch was ik partij in het verhaal dus ik ben lekker verder gegaan maar zo zie je wel hoe snel een ongeluk gebeurd is. Enfin, er waren geen gewonden dus hopelijk leren hier een paar mensen weer iets van, bijvoorbeeld om voorzichtig te zijn binnen de relatieve veiligheid van hun koekblikken op wielen.

2 opmerkingen:

  1. En dan zeggen ze steeds dat we zo slecht te zien zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook ooit wel eens bijna een botsing veroorzaakt doordat iemand op het laatste moment toch besloot te stoppen voor me (ik stond al bijna stil intussen) waardoor de auto erachter er bijna opklapte. Door een fikse noodstop werd een ongeluk voorkomen maar het scheelde weinig.

    BeantwoordenVerwijderen