donderdag 4 augustus 2011

Virus werkt niet mee, route Fietsersbond 'eíndigt'

De afgelopen week heb ik het helaas heel rustig aan moeten doen, omdat een kwaadaardig virus zich in mijn maagdarmstelsel had genesteld en mij weerhield van normaal fatsoenlijk functioneren. Nog altijd is het niet helemaal over maar ik ben wel weer met de Quest op pad gegaan, dan maar op een wat lager pitje. Ik heb deze week de Molens van Kinderdijk weer eens met een bezoek vereerd, deze keer vooraf gegaan door een tocht met het 'driehoeksveer' dat vaart tussen Ridderkerk, Kinderdijk en Krimpen aan de Lek. Omdat dat veer ideaal is en de actieradius kan vergroten ben ik via dit veer ook naar Oudewater toe gefietst, zomaar omdat dat bekend staat als een mooi plekkie. Daarbij heb ik wel de provinciegrens met Utrecht moeten overschrijden, jawel. Onderweg, vooral in Krimpen aan de Lek soms blij verrast door de mooie fietspaden, soms ook door het zonder enige aankondiging versperren van een doorgaand fietspad. En vandaag werd ik verrast bij het volgen van een track die me door de (overigens onvolprezen) Fietsersbond routeplanner werd aangeboden: ik voelde al wat nattigheid toen ik rechts van het pad dat dwars tussen wat akkers doorloopt, een bord 'eigen weg' aantrof, en toen ik ijzeren Heinig gewoon doorging en ook nog een bord 'doodlopende weg' meende te kunnen negeren, want de bond stuurde me toch echt deze kant op, toen gebeurde het voor de hand liggende: deze route was eindig. Dus maar omgedraaid en zelf een omweg gevonden. Misschien heeft het te maken met de instelling die ik normaal nooit gebruik: kortste route. Ach, ik fiets om te fietsen, kortste route of niet, ik neem hier lokaal graag de kortste route omdat ik mijn actieradius wat vergroot en dus mijn fietsdoelen wat verderop zoek. Als de FBplanner me dan een nieuwe kortere route voorlegt is dat mooi, maar helaas ging die vlieger vandaag niet op. Toch heerlijk gefietst en veel gezien. Zoals dit superfietspad rondom de 'Put van Heenvliet'.

2 opmerkingen:

  1. Afvangen die virussen Cor!
    Morgen ontvang ik trouwens ook 'n stel Eggbeater-pedalen. Ik hoop dat ik er ook zo blij mee ben!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Mick,

    Los van jouw reactie: veel sterkte met je operatie. Inderdaad, ik ben er nu al even mee op pad en ik heb er helemaal geen gewenningstijd ofzo voor nodig gehad, alles is vanaf het begin helemaal okee.

    Doei Cor

    BeantwoordenVerwijderen