dinsdag 4 december 2012

Decembersfeer

Omdat op mijn VM nog immer de vm.nl stickers ontbraken, omdat ik ze ooit aan VM.nl gevraagd had (maar aangaf er niet voor te willen betalen, want ik maak dan toch reclame) en ze dus niet kreeg (is ook wat voor te zeggen, daar kan de lamp niet van branden) ben ik zelf maar eens crea geworden met stift en schaar en een rolletje zelfklevend alufolie met een rode reflecterende decoratie (van Aldi of Action). Bijgaand een plaatje van wat het is geworden.
Wat je op deze foto ook goed ziet is mijn implementatie van de stormbreker. Overtuigd dat dit echt werkt wilde ik er ook een hebben. Mijn oplossing is een D-profiel tochtstrip waarover ik isolatietape in de juiste kleur heb geplakt. Niet te verwarren met sellotape, wat volgens Andre van Duin bedoeld is om gebarsten cello's te repareren... Afgelopen week een paar slecht-weer trainingsrondjes afgelegd, om te wennen aan de omstandigheden die we tussen Kerst en Oud&Nieuw ongetwijfeld het hoofd moeten bieden. Het zijn de donkere en dus hele korte dagen voor Kerst. Echt koud was het niet vandaag, wel winderig en nat. Geeft niks, effe doorbijten, als je eenmaal op pad bent is het geweldig. Onplatbare sloffen eronder en je hoeft er zelfs niet meer uit. Eerder beschreef ik dat ik mijn garagedeur had geautomatiseerd en dat komt nu ontzettend goed van pas. Ik stap warm en droog de Quest in, schuimkap erop en dan pas naar buiten. En vanmiddag kwam ik in de regen thuis, dan rij ik eerst lekker naar binnen (ik heb de centrale verwarming uitgebreid met een radiator in de garage), en doe de deur dicht alvorens ik de kap open en uitstap. Tijdens m'n tochtjes schiet ik wel eens een plaatje. Hieronder wat (sfeer)beelden van deze Decembermaand. Deze van een rondje Waalwijk met Bram:
Deze is gemaakt vlak bij de molens van Kinderdijk:
Onderstaand een sfeervol miniatuur van een gelegenheid waar ik graag zou komen als 'ie echt bestond:
Helaas heb ik nog niet ontdekt of deze tent echt bestaat. Om nog veel meer van de kerstsfeer te proeven gaan we binnenkort een weekendje naar Duesseldorf. Met de auto, dat dan weer wel. Misschien hebben ze daar wel zo'n zaak. Wat ze in iedere geval wel hebben is 6 verschillende kerstmarkten en ontelbaar veel restaurantjes en wat brouwerijtjes dus dat wordt weer smullen. Je moet wat doen voor de koolhydratenopbouw...

1 opmerking:

  1. Je had gewoon moeten zeggen dat de volgende VM wellicht geen nieuwe Quest wordt als je die stickers niet krijgt en je een drukbelezen Blog hebt waarop je je ongenoegen zult uiten ;-)











    BeantwoordenVerwijderen