vrijdag 8 juni 2012

Mijn favoriete fietspomp nu in de aanbieding!!

Nu eens niks over de Quest belevenissen, maar een gratis tip voor heel fietsend Nederland, maar vooral voor de wielrijders die houden van een netjes en exact op druk gebrachte band onder hun vervoermiddel. Heb je een Bike-Totaal filiaal in je buurt dan is dat boffen, want daar hebben ze nu een perfecte edoch goed betaalbare fietspomp in de aanbieding. Ik kan het weten, ik heb 'm zelf nu zo'n anderhalf jaar en ik kan er alleen maar de loftrompet over steken. Hij doet zijn werk al die tijd probleemloos, kost niet veel kracht, roest niet, toont de druk netjes en past inderdaad op alle soorten ventielen. Er staat dan wel biketotaal-nl op maar dat mag de pret niet drukken. Want ik heb niks met Bike-totaal, onze locale BT is een nurks en norsig type dat me altijd veel te dure spullen probeert aan te smeren terwijl ik zelf precies weet wat ik wil en wat dat moet kosten. Dezelfde spullen zijn bij BT vaak duurder dan 'elders' maar dat gaat niet op wanneer je deze pomp met eigenlijk een ongekende prijs prestatieverhouding daar aanschaft tijdens de aanbiedingsperiode. Normaal 25 euries, nu maar 11. En iedere Euro keihard waard! Ik moet wel melden dat dit mijn 'thuispomp' is want hij is iets te robuust om in de Quest mee te nemen voor het betere pompwerk onderweg. Maar als 'ie toch niet mee hoeft mag 'ie best robuust wezen dunkt mij, vandaar deze gratis tip. In de locale folder omschreven als "Hogedrukpomp voor Hollands, Frans en autoventiel, pompt tot 11 Bar en heeft een duidelijke manometer". Geen woord van gelogen! Geen loze marketingpraat zoals we gewend zijn. Deze pomp is niet voor deze prijs op internet te vinden,(wel voor de volle mep) maar staat in de folder zoals deze locaal door de filialen hier worden verspreid, dus ik weet niet eens zeker of deze pomp in heel Nederland hetzelfde kost. Hij ziet er in ieder geval zo uit, met een toepasselijke oranje EK voetbalachtergrond, ook gezellig.

4 opmerkingen:

  1. Super!
    Dit is mijn gewonnen pomp op het Paastreffen.
    Je verwoord precies mijn gevoel voor BikeTotaal, maar deze pomp is een absolute topper en aanrader voor velomobilisten om mee te slepen (gewicht valt mee, afmeting iets minder) Maar ondanks dat er thuis een grote garagepomp staat diep ik altijd deze pomp op uit de staart van de velo.
    Gewoon een gros aanschaffen en uitdelen. Doe jezelf een plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Bombeiro,

    Ik vond deze iets te lomp en heb voor onderweg een Lidl pomp, ook nu in de aanbieding voor 7 Euro, die ik aan alle kanten afgezaagd heb tot een handzame, prettige pomp, die heel geschikt is om onderweg genoeg bar in de bandjes te krijgen (ook 7 of 8 als het moet). Maar 't klopt, dit BT geval is een wereldpomp.

    groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Lidl pomp heb ik ook gehad. Enigszins vergelijkbaar met deze pomp in gebruik. Alleen het handvat is te licht gemaakt. Bij mij brak al snel eerst een helft af en uiteindelijk de andere helft ook. De kwaliteit is gewoon niet voldoende.
    De BT pomp lijkt onverwoestbaar. Het handvat voelt ook zwak, maar heeft het nog niet begeven.
    We hebben er gisteren nog een bijgekocht. Kon gelijk aan de slag met een lekke voorband van MTB.

    De BT zaak in Putten is wel een prima vak fietsenmaker.
    Die ander zat in Hoevelaken. Flutzaak. Het is kennelijk incidenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb deze pomp ook, echt een heel fijn ding. Alleen te groot om mee te nemen maar voor thuisgebruik perfect.

    BeantwoordenVerwijderen