zaterdag 23 juni 2012

Ongelijk liggende tegels

Ja inderdaad, niet op een fietspad deze keer, maar in mijn badkamer. Toen ik een jaar of 3 a 4 geleden dit huis kocht heb ik het eigenhandig helemaal opgeknapt, en de wc en de badkamer helemaal vernieuwd. Helaas is er toen wat mis gegaan met de hechting van de tegels op de ondervloer of tussen het egalisatiemiddel en het beton. Of het voegmiddel was niet waterdicht, ik weet het niet maar er gingen steeds meer vloertegels hol klinken en op een gegeven moment (un momento dado..) stap je op een tegel en komt er een golfje vocht onder vandaan. Balen, alle werk voor niks. Dus dat moest opnieuw, bedacht ik mij aan het begin van het jaar. En omdat ik nogal eens afgebrand ben als ik thuis van de fiets stap van het werk-woon-verkeer (ik kan nou eenmaal niet rustig aan doen, op de fiets dan, want op de 3zits lukt dat uitermate goed) heb ik er in de 3 weken die ik er nu voor heb (naast mijn fulltime baan en een huishouden) voor gekozen deze tijd met het OV te reizen zodat ik de energie dan in de werkzaamheden kan stoppen. Met als gevolg dat ik al dik anderhalve week geen fiets, laat staan een Quest heb aangeraakt en twee- a driewielergewijs dan ook niks te melden heb, behalve dat het al weer heel erg kriebelt. Ik kan niet wachten tot die ellendige vloer ligt. Het valt qua hoeveelheid werk wel mee maar je hebt doordeweeks maar een paar uurtjes, en na het slopen komen tussen de klussen door de wachttijden. Eer je egaliseert moet je voorstrijkmiddel op de ondergrond smeren, en dat moet dan tig uur drogen, dan egaliseren, en alles in 1 keer anders weer voorstrijken en wachten, gietmortel voor een superstrakke afwerklaag, ook wachten, tegelen, wachten, voegen, wachten, kitten en dan na nog een dag wachten kan ik eindelijk de douchehoek weer terugplaatsen en op mijn lauweren gaan liggen fietsen . . .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten