vrijdag 13 juli 2012

Heartbeat

Nee, dit stukje gaat niet over Buddy Holly en zijn hit met die naam halverwege de vorige eeuw, maar over de hartslagmeter die ik gekocht heb. Ik had er al een, met een horloge erbij, maar alles wat je daarmee doet is op het moment dat je sport, en er erg in hebt er even op kijken. Deze nieuwe 'sluit ik draadloos aan' op mijn smartphone en gebruik dan de onvolprezen app van Adidas (zie mijn beschrijving hier) onderweg, die dan van alles registreert. Aan het einde van je 'workout' kun je alle gegevens syncen met de internets en zowel via de app als het web later raadplegen. Routes, totalen aan km's, calorieën en uren. Maar er is meer, je kunt ook trainingsschema's samenstellen op de site en dat op basis van wat je wilt bereiken, zoals gewichtsverlies of sterker of sneller worden etc. en die dan in een schema voor de komende weken opslaan. Ondanks dat ik al met veel plezier fiets en m'n kilometertjes maak, ook niet-ww-verkeer, toch geeft dit een extra dimensie aan mijn fietsbelevenis, ik heb er nog meer plezier in. En het mooie is dat je er door de coachstem op gewezen wordt als je onder of boven het op dat moment gewenste hartslagnivo zit, en die nivo's worden vastgesteld in een asessment training, maar je kunt ze ook handmatig via de site instellen. Hier een paar screenprints van de site:
Verder kun je als je wilt de trainingen, maar ook je 'achievements' die je bereikt sharen via 'gezichtsboek' en Twitter. Achievements zijn mijlpalen zoals het verbranden van 10000 calorieën of het wederom volmaken van een rond getal aan kilometers, je snelste km tot dan etc. Ik sport voor mezelf dus ik share niets, alleen mijn belevenissen en opmerkelijkheden of tips, zoals dit hier. Vraag niet hoe het kan. En nee, ik heb geen aandelen Adidas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten