woensdag 4 januari 2012

OBT pica's

Gelukkig heb ik het voor elkaar. Ik had van de baas een Iphone gekregen die ik voor m'n werk nodig heb maar ook prive mag gebruiken. Heel aardig, inderdaad. En daar heb ik de afgelopen weken wat mee gefotografeerd. Ook leuk, maar ik had wat moeite de foto's van de GSM op de pc te krijgen. Eind vorig jaar Itunes geinstalleerd maar zodra ik de telefoon op de pc aansloot direct een crash en een blauw scherm. Gates en Jobs gingen al nooit goed samen. Dus opladen met het meegeleverde stekkertje en niet via de USB aansluiting en na veel klooien heb ik de pics op m'n werk op de pc kunnen zetten. Vervolgens een stick meegenomen en uiteindelijk hier en nu. Dit zijn er een paar:
Sinds mijn terugkeer thuis van de OBT nog geen meter gefietst, mijn knie gun ik eerst genoeg rust. Komend weekend ga ik weer een stukje proberen en bouw het weer langzaam op. Er is ook nog wat te klussen, er loopt wat aan en het kabeltje waardoor je stuur een stukje van je af blijft hangen is gebroken. ik heb op de OBT rubber gekocht wat tussen top en body komt om de klankkast te onderbreken dus dat is ook een aardig klusje en ik moet de schokbrekers nu eens goed onder handen nemen want ze kraken en dat is een geluid wat je blijft achtervolgen en werkt op mijn zenuwen. Daar moet ik trouwens nog wat rubbertjes voor bestellen in Dronten. En wat me deze week te binnen schoot, gezien de elementen die deze week ongeremd tekeer denken te kunenn gaan, is een home trainer. Ik heb er 1, maar zo makkelijk als ik 6 uur in de Quest trap, zo moeilijk heb ik het al na 6 minuten op dat ding. Dus bedacht ik hoe je de Quest en het hometrainen kunt combineren, een oplossing in de richting van die van Wim Schermer, een experiment dat zo erbarmelijk eindigde in een in 20 minuten doorgesleten rol van de rollenbank die hij onder zijn achterwiel had gezet... Toch zoek ik het ook in die richting, maar dan met van die bokwielen, de starre broer van de zwenkwielen. Als je een constructie maakt in een bakje op deze manier dan zou dat toch moeten werken:

4 opmerkingen:

  1. Hi Cor,
    Goed idee van de bokwielen. De mooie Tacx gaat snel kapot als je er niet precies recht op staat. Ik had er geen idee van dat je zoveel hitte produceert als je een kwartiertje warm zit te trappen.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Wim,

    Ja, die krachten en de warmte die daarbij spelen is wel iets om terdege rekening mee te houden. Rustig aan beginnen en de temperatuur in de gaten houden is het devies..

    mvg Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik nu begrijp waarom Wim schreef over de OBT "Ik tel er 150" (i.p.v. 149).
    Leuk je ontmoet te hebben Cor. Knap tekenwerk trouwens!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cor , mijn blauwe mango staat op je achtergrondfoto , leuk.

    BeantwoordenVerwijderen