zondag 15 januari 2012

Wat ze zeggen

Vandaag heerlijk van de zon en het frisse heldere weer genoten. Het was 1 graden toen ik vertrok om half tien. Ik had me nauwelijks voorbereid en was van plan een volkomen ongedwongen bakkie te gaan doen bij cafe de Krom, op zo'n 20 KM gaans. Dit cafe is op zaterdag en zondag het domein van de wielrenclubs uit de wijde omgeving, het is er steeds een komen en gaan van wielrenners en allemaal werken ze flink veel koffie met appelpunten met slagroom weg. Ik had geen zin in de kortste weg want dat is dus maar 20 KM dus ben ik afgebogen en heb een hernieuwd bezoek gebracht aan de molens van Kinderdijk. Maar voor ik daar aankwam heb ik eerst het nieuwe fietspad vanaf Alblasserdam over de dijk langs de rivier (tak) de Noord uitgeprobeerd. Nou, de delen die af zijn zijn prima te doen maar omdat er nog stukken ontbreken moet je soms haaks de parallele rijweg op om er enkele honderden meters weer haaks af te gaan om het volgende stuk pad te volgen. Als het helemaal klaar is (er zitten nog stukken tussen waar procedures voor lopen en andere stukken waar vervallen bedrijfsgebouwen staan die, zo schat ik, binnen afzienbare tijd zullen worden gesloopt)is het top, maar nu is het nog geen onverdeeld genoegen. Er is een tijdelijk gedeelte, dat is te smal en hobbelig, hopelijk gaat dat geen jaren duren zo. Enfin, erna tussen de molens door, die vandaag door een zojuist doorbrekend zonnetje in een apart flets ochtendlicht ten toon gesteld waren. Helaas had ik m'n camera onderin de tas zitten en vond ik het op dat moment te veel moeite. Na de molens volg ik vaak een soort kanaal, maar het kan ook een rivier zijn, dat het water uit de polder naar de molens vervoert, schat ik, en dat is een prachtig stuk natuur met een aardig fietspad, waar ze nu opeens met allerlei graafmachines de berm aan het opknappen zijn. Prima, maar het bord 'Fietsers afstappen' hadden de wegwerkers vrijdag laten staan. Ik heb me er niks van aan getrokken en terecht, er was helemaal geen reden voor afstapperij. Een vertrekkende gast bij het cafe kwam een paar minuten na z'n vertrek weer binnen in en zei 'Hee, je motor is van je zijspan afgevallen!' voordat 'ie definitief vertrok. Ja, zo kun je het ook zien, een zijspan zonder motorfiets. Hierna ben ik weer huiswaarts gekeerd, en heb onderweg nog veel racebukkers het schaamrood op de kaken bezorgd door ze ongenadig hard voorbij te zoeven. Goed voor mijn eigen welbevinden..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten