maandag 26 december 2011

Doorzzzzzagen

De laatste voorbereidingen voor de OBT 2011, om de Kerst mee door te komen. Gisteren, eerste Kerstdag heb ik de top er nog maar es een keer vanaf gehaald. Deze was nog niet helemaal vastgezet sinds het laatste grote onderhoud en aangezien ik nu al een paar maanden rondrij met 6 van de 14 boutjes om de top op z'n plek te houden besloot ik dat dat wellicht helemaal niet zo veilig is en dus moest er toch iets gebeuren. En aangezien deze week de snelheidsmeter ijzerenheinig NUL bleef aangeven was er nog even werk aan de winkel.
Dus het plakbandje eraf en de 6 boutjes eruit, en aan de kant met die top. Heerlijk, de ruimte om de zaak even te stofzuigen, hier een daar de kabelloop etc. te controleren, even in het achteronder wat orde op zaken stellen en de op klinkerwegen zachtjes klapperende koplamp van een stukje zelfklevende stof te voorzien. Verder was er weinig niet in orde binnenin, dus erna ook even buitenom. Vies van onder, doe je niks aan behalve nu en dan een emmer sop, dus nu ook. Bandjes waren nog goed op spanning, maar de kabel van de snelheidsmeter was volkomen door. Niet doorgesleten maar ik den dat er een keer een tak ofzo is meegenomen met het bandje waardoor de kabel is gebroken. Hoe het ook zij, even het soldeerpistool erbij en een stuk krimpkous en nu werkt het weer. Ik heb denk ik zo 100 km gemist op de teller dus wel onthouden als ik de stand weer 's aan VM doorgeef.
Wieldoekje er weer op, de hele fiets afgenomen en in de autowas gezet dus morgen glimmend richting Schermerhorn, om daar de nacht door te brengen in de sporthal. Ik heb me geprobeerd voor te stellen hoe dat is, net alsof er bij een ramp een ontruiming ofzo is geweest in je woonwijk waardoor je met de hele straat ondergebracht wordt in een gemeentelijke 'opvang', alleen doen we het nu vrijwillig. Ik neem wel oordopjes mee, ik kan me voorstellen dat er nog lang doorgepraat wordt, dat er mensen hele wouden gaan liggen doorzzzzzzzagen en dat er veel te vroeg wordt opgestaan, en daar slaap ik slecht op. Verder moet je 2 dagen compleet self supporting zijn dus genoeg eten, drinken (3liter=3kilo-Camelbak), kleding en andere zaken zoals luchtbed en slaapzak, maar ook reserve onderdelen, gereedschap en de nodige gadgets zoals gsm, gps en camera. Verder een verzameling batterijen om al die gadgets en het licht op gang te houden die 12 uren, dus het totaal van de fiets gaat denk ik de 45 kilo wel naderen. Maar na deze kleine servicebeurt is de Quest er helemaal klaar voor. Ik ben benieuwd hoe ik er woensdagavond na 300 KM op terugkijk. Vorig jaar was ik een van de eersten met OBT-foto's op m'n blog want toen was ik een stuk minder sportief (met de auto), maar dat zal dit jaar niet lukken. Als ik thuiskom ben ik waarschijnlijk helemaal op, en ik doe er na vertrek in Schermerhorn minstens een uur of 5 over, ijs, weder en pech dienende. Als ik de weerberichten mag geloven (en ik hoop dat ze kloppen) hebben we de komende dagen niet te maken met extreem weer, zoals ijzige temperaturen, storm of overmatige neerslag. Of je zou de hoge temperaturen rond de Kerst 2011 als extreem moeten beschouwen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten