donderdag 25 augustus 2011

Goede wijn, da's nog geen bier!

Helaas moet er nog veel gebeuren aan de Quest. Van de opsomming in de vorige post kan ik wel al wat punten wegstrepen, maar er blijft nog zat over:
- rechtuitstabiliteit is bijgesteld (linker kogelkopje die aan de stuurstang zit een slag uitgedraaid, rechter 1 slag ingedraaid, hopen dat dat het euvel oplost)
- schokbrekerrubbers: Ik had heel slim stukken binnenband genomen en die boven en onder afgedicht met tiewraps, echter die constructie houdt maar een paar weken en slijt door. Nu heb ik de originele oplossing van dit probleen van VM.nl : een 2cm brede en 10 cm lange krimpkous, die alleen aan de bovenzijde verwarmd wordt, zodoende prima afsluit en niet doorslijt.
- claxon is geplaatst, nog aansluiten en de drukker plaatsen
- reparaties spiegelgaten, scheuren, gaten, bumps en oude plamuur: wordt aan gewerkt. Ik heb de top flink geschuurd (alleen opnieuw lakken maakt de fiets zwaarder) en gaten en oneffenheden deze keer gevuld met epoxy met lichtgewicht vulmiddel.
- schuimkap opleuken : deze heb ik geel gespoten met goedkope spuitlak van de bouwmarkt, maar dat kapje zuigt enorm dus dat moet nog een keer.
- blinker-zoemer had ik nog liggen van VM.nl maar na wat solderen en verplaatsen viel een van de stroomdraadjes eruit. Er bleken maar een 4 a 5 adertjes koper in te zitten en dat kan niet veel hebben. Ik heb getracht er een nieuw snoertje aan te solderen maar nu heeft het hele zoemertje de geest gegeven dus daar mag ik nog een nieuwe voor bestellen. Daar is nog tijd voor, de top kan er toch nog niet op.
- klittenbandjes schuimkap vast : tot nu toe heb ik een rol zelfklevend klittenband gebruikt voor alle keren dat ik het nodig had maar alle tips op over voorstrijken met epoxy, goed ontvetten en de lijm voorverwarmen ten spijt, blijft dit spul loskomen dus die lijm is inferieur. Ik ga een paar meter bij VM bestellen.
Omdat mijn zelf geïnstalleerde blinkers retesnel knipperen omdat ik 4 enkele heb geplaatst, 2 aan 2 in serie, en daardoor blijkbaar de automaat sneller werkt ga ik daar ook nog 4 extra leds voor bestellen en de installatie modificeren. Voor het lakken van de body moeten de leds er toch weer uit en nu heb ik de zaak openliggen dus moet het er nu maar van komen.
Sneu maar waar: tijdens het sleutelen aan de shocks kwam ik er achter dat in beide voorwielen 3 spaken zijn gebroken. De wielen hebben beiden nauwelijks last van een slag, maar ik heb toch direct nieuwe spaken gestoken, het kan zo niet lang goed blijven gaan, lijkt me. Gezien het gezamenlijk gewicht van fiets en berijder geen onvoorzien euvel, dus ik neem ook wat spaken op voorraad.
Hieronder een Quest van internet die ik in de kleuren heb ge-MS-paint zoals íe ongeveer gaat worden. En omdat dat allemaal 'in progress' is, maak ik noodgedwongen van de ATB gebruik om te forenzen. Leuk, maar 't is geen VM. Analoog aan de Gamma T-shirt wijsheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten