donderdag 18 augustus 2011

Bukken is bad.

Vandaag op de gewone fiets naar m'n werk. Helemaal weggeregend en -gewaaid. Wat verlangde ik onderweg naar m'n trapmobiel. Helaas. De Quest staat er nu bij zoals de foto hierboven, alleen is de graffiti weer verdwenen en heb ik de body bijna helemaal weer kaalgeschuurd. Sinds de vorige opknapbeurt was er al weer zoveel beschadigd aan de DDlak, en de toen geadviseerde polyester 2 componentenplamuur blijkt waardeloos, overal is precies op de gerepareerde plekken de lak gebarsten. Zodat ik besloten heb om dit opnieuw te doen, nu met epoxy met vulmiddel, en dan de fiets maar weer een nieuw laagje te geven. Ik bezin me nog op een kleurtje, want helemaal geel heb ik nu wel gehad. Ik denk aan rood onder, dan oranje en bovenop toch weer geel. Ik denk rood en geel in dd-lak en dat oranje spuit ik er dan overheen. Het bleek behoorlijk goed te hechten, die graffiti dus dat is een reële optie.
Verder heb ik nog een heel rijtje klussen op mijn verlanglijst staan:

- rechtuitstabiliteit bijstellen (trekt naar links)
- schokbrekerrubbers
- claxon aansluiten
- aansluiting Ixon verbeteren, kabelloop
- Ixon hoger richten, verstelbaar maken
- reparaties spiegelgat, scheuren, gaten, bumps en oude plamuur
- kettingloop (loopt aan tegen zitje)
- schoudersteunen
- armsteunen
- op slot zet mogelijkheid
- cadansmeter
- binnen verlichting
- vlagje met stroppen vastmaken aan tiloog
- schuimkap opleuken
- striping / reflectie / bestickering
- blinker-zoemer
- afdichting trapgaten
- klittenbandjes schuimkap vast
- klussen zat die ook later kunnen maar als de top eraf ligt kun je overal zoveel makkelijker bij vandaar dat ik ze nu ook aanpak.

Toch wil ik dit eigenlijk binnen een paar weken afronden dus ik moet nog flink doorklussen. Wat deze zomer is er geen om onbeschermd de elementen te willen trotseren.

1 opmerking:

  1. Gewone fiets ??? die heb ik niet meer.
    soms wel jammer , als het vrouwtje een gezellig rondje wil doen , ach komt wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen