dinsdag 12 juli 2011

Bewegingsruimte voor je hielen

Omdat ik zelf ook wel eens een beetje gevoelige knietjes heb, ze maken nogal wat bewegingen zo gedurende al m'n tochtjes, heb ik me dikwijls afgevraagd wat er nu zou helpen. Dus heb ik de laatste tijd alle schrijfsels over knieproblemen en pedaalbesprekingen goed in de gaten gehouden. Want ondanks dat spd pedalen zonder meer het vaakst voorkomen, hebben je hielen daarin het minste bewegingsvrijheid, en juist die vrijheid schijnt te helpen tegen allerlei knieblessures, omdat je voet dan meer ruimte krijgt om natuurlijker te bewegen tijdens de ontelbare pedaalomwentelingen.
Helaas heb ik er geen honderd Euro voor over, zoveel last heb ik dan ook weer niet, maar ik ben wel op zoek gegaan naar een betaalbaar alternatief dat toch meer speelruimte biedt dan spd, en minder duur dan de links en rechts positief beoordeelde Bebops.



Ik kom uit op Eggbeater-1 van de Crankbrothers, die redelijk betaalbaar zijn, met hun plaatjes onder je schoenen kun je je normaal lopen en geven veel meer ruimte dan spd pedalen. Die heb ik vrijdag besteld en ze kwamen vandaag binnen. Ze zijn hier inclusief verzenden 47 euro. Ik wilde ze vanavond gelijk onder de Quest schroeven maar de weergoden dachten daar heel anders over en het kwam met bakken naar beneden. Dan morgen maar effe kijken. Zodra ik er een ritje mee gemaakt heb zal ik mijn bevindingen wereldkundig maken. Helaas dus morgen nog niet.

Verder ben ik met een revolutionaire en toch low-budget racekap bezig en daar ga ik de hele VM wereld mee verrassen. Omdat dat allemaal in mijn spaarzame vrije tijd moet gebeuren gaat dat nog heel even duren maar vanaf volgende week heb ik vakantie en dan ga ik er een flinke zwengel aan geven. Hou deze blog in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten