donderdag 26 augustus 2010

Geen kilometers, zelfs geen meters

Het schiet niet op, het onderhoud aan de Quest. Ik heb zoveel spullen in de garage dat het sleutelen buiten gebeurt, maar het is nu al dagen steeds regenachtig, niet handig als je klussen te doen hebt. Dus mijn oplossing: ik ga een dubbele pergola neerzetten en dan een afdekzeil aan de windkant en bovenop, wat sjorbandjes, een TL bak eronder en dan blijf ik droog. Of plan B, een partytent. Omdat het toch weer regende ben ik er maar opuit gegaan, helaas is op donderdag de LeenBakker niet open hier dus ik dacht dan maar de dichtstbijzijnde mogelijkheden te checken. Eerst karwei, die zich even lelijk liet kennen. Partytenten daar zijn niet waterdicht, dan kun je er een extra waterdichte hoes bij kopen. Ik heb daar te weinig vertrouwen in, wat wind en hup daar sta je in de regen. Maar wat wel aantrekkelijk was is hun aanbieding van 3 meter lange hardhouten palen voor een leuke prijs, zoals het handgeschreven stickertje aangaf. Kom ik bij de kassa met 4 van die palen, rekenen ze toch weer een hogere prijs. Helaas had ik weinig tijd anders had ik de chef erbij geroepen, aanbieden voor een prijs die niet overduidelijk een vergissing is betekent in het consumentenrecht: gewoon leveren voor dat geld.
Onverrichtterzake naar de praxis, even verderop. Daar was de laatste partytent in de ramsj dus ik ben ermee naar de infohoek gelopen en heb nog even voor de zekerheid gevraagd of íe kompleet was, want de doos was open. Ja hoor, anders zuden we 'm toch niet verkopen, was het wijsneuzerige antwoord. Enfin, je voelt 'm al aankomen, thuis toch maar even uitgepakt en jawel: alle hoekstukken waarmee je de buizen aan elkaar koppelt om het frame op te zetten ontbraken. Er miste er niet een, nee er zat gewoon helemaal niks bij, ook geen tekening. Alleen een hele doos genummerde buizen en een stuk zeil. Dus direct teruggebracht en geld terug. Slechte beurt voor de locale bouwmarkten en m'n avond was ook grotendeels verloren, zeg maar. Morgen na het werk zal ik de garage eens opruimen en wat spullen waarvan ik nog geen afscheid kan nemen, wat economischer herschikken. Als dat niet genoeg ruimte oplevert zal ik toch weer op een tent of een pergola of een carportachtige constructie uit moeten want ik heb geen zin de Quest half af te laten staan tot het weer het toelaat om ermee verder te gaan. Ik wil 'm juist snel afmaken om ermee door dit hondenweer te kunnen ipv nu met de bukker of zelfs met de tram!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten