woensdag 30 juni 2010

Weinig Questkilometers

Het kriebelt wel maar ik zie er tegenop, de hitte in de Quest.
Dus ik heb 'm al een dikke week niet aangeraakt.. Afgelopen weekend was ik sowieso weg, de TT in Assen is een van mijn favoriete jaarlijkse bestemmingen. Jawel ik heb nog meer hobbies. Heb een prijsopgave van Ymte gekregen voor de Quest onderdelen, maar ik moet er nog even onder duiken om te zien wat ik precies nodig heb, M6 of M8 kogelkopjes enzo. De merkwaardige bobbels aan de binnenkant blijken armsteunen, die ga ik wegslijpen want ik heb er alleen last van. Maar dat komt allemaal als het wat afgekoeld is, nu vind ik het mooi zat om al niksdoend een beetje voetbal te kijken en rustig aan te doen.
Want gisteren dacht ik: kom ik ga es wat doen. Heb toen met de kettingzaag wat boomstammen ingekort en met de kloofbijl gespleten tot de juiste kachelafmetingen. Dat deed ik in de voortuin en daarna moest dat allemaal naar de achtertuin, een keer of dertig met een plastic krat met openhaardblokken. Ik wou niet stoppen omdat ze onweersbuien voor vandaag aangekondigd hadden en ik wilde het hout droog, onder het afdak, hebben. Nou, ik kan je zeggen dat je daar flink van gaat zweten en dat je die klussen het allerbeste door een ander kunt laten doen. En in een ander seizoen. Dus rustig aan, en fietsen doe ik nu even op een ouderwetse bukker, graag met veel rijwind. Morgen nog warmer... en zaterdag le grand depart du Tour de France in Rotterdam, waar ik niet bij zal zijn omdat ik dan een bbq heb met dierbare oud-collega's. In de Weerribben, een prachtig beschermd cultuurgebied bij Steenwijk, ontstaan na jaren van turfwinning, en nu als rietproductiegebied nog in bedrijf. Dat wil ik voor geen Tour missen, en zondag kan ik de doorkomst in de eerste etappe mooi volgen bij mij in de buurt, dus ik zie er genoeg van. Maar enige afkoeling zou ik wel prettig vinden want veel van mijn hobbies liggen nu gewoon stil. Jammer, lekker weer is prima maar 't is hollen of stilstaan in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten