zondag 9 juni 2013

VM versus ATB

Omdat het kwik opeens boven de 25 graden aangaf, heb ik de ATB, de MTB of de mountainbike, pick your pick, maar weer eens uit het vet gehaald. Omdat ik de Quest nu al een half jaar gebruik zonder anders te fietsen tussendoor ben ik de ATB compleet ontwend. En dat merk je aan pijnlijk zitvlees, pijnlijke handen en polsen en je moet meer kleding aan, want het is dan wel warm maar het windje is nog vaak gemeen fris. Iets waarvan ik in de VM uiteraard nauwelijks last heb want wordt het te koud dan is er nog de schuimkap waardoor je echt lekker uit de wind zit. Even op een rij wat ik vind dat de 2 verschillende apparaten met elkaar gemeen hebben cq waarin ze verschillen:


Er zijn nog talloze criteria te bedenken. Dit is mijn mening, iedereen kan er anders over denken. In mijn geval is de keuze op beide gevallen, omdat ik al een ATB had voordat ik tot het Velomobilisme bekeerd raakte. Maar zou ik moeten kiezen als ik 1 fiets mee mocht nemen naar een onbewoond eiland met leuke paden over flinke afstanden met niet teveel heuvels, en een Nederlands klimaat, dan zou ik de VM kiezen.

2 opmerkingen:

  1. Lachen altijd die appels en peren tabellen... Wat is de totaal score? Want die fiets moeten we kopen, dan gaan we in de velomobiel door het zand rossen of op de ATB asfalt vreten voor woon werk door de regen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Bullet,

    Zoals je ziet is er geen totaalscore, dat mag je zelf uitmaken. Appels en peren, tuurlijk, maar hoe ben jij er dan op gekomen een ligfiets of zelfs een VM te kopen als je niks vergeleken hebt? Dit is misschien handig voor mensen die dubben over een VM maar het nog niet weten. Wie weet helpt het ze, altijd goed.

    mvg Cor

    BeantwoordenVerwijderen