donderdag 15 maart 2012

Toppertje

De Sigma fietscomputer is een succes. In eerste instantie monteerde 'ie gemakkelijk, maar tijdens de eerste rit gaf 'ie al na 7,5 KM de pijp aan Maarten. Ik dacht dat nog op te kunnen lossen door de afstelling opnieuw te doen, om wat te proberen maar het is gewoon een kwestie van nieuwe CR2032 celletjes in de sensors (5 stuks voor een knaak bij Zeeman, Maxell, dus geen C-merk) en ze gaan als de brandweer(quest). Verder geen gezeur meer gehad en dus een aanrader voor ieder die zo'n geval wil gaan monteren: vervang eerst de batterijen. Er zit bij aankoop voor in de computer een nieuwe bij dus je hebt er 2 nodig.

Verder, nu met zeuren. Tegen de gemeente Rotterdam en Barendrecht en andere woonplaatsen hier in de omgeving. Behalve Zwijndrecht, want daar is het afgelopen jaar hard gewerkt aan de fietsersveiligheid. Men heeft, gloria in dinges enzo, in 1 keer in het hele dorp alle fietspaden op rotondes voorrang gegeven en bij meerder oversteekplaatsen het rode fietspad doorgetrokken dwars op het zwarte asfalt van de hoofdrijbaan. Wat daar dan dus opeens geen hoofdrijbaan meer is. Het fietspad is de hoofdrijbaan! Goed bezig. Alleen jammer dat iedere gemeente daar een eigen plasje over doet en dat lokaal op de eigen manier regelt. Ga je hier in de omgeving een rondje fietsen dan is het altijd weer een verrassing of je voorrang hebt of niet. Jammer, lastig en gevaarlijk. waarom niet landelijk 1 manier: overstekende fietsers hebben voorrang, desnoods af te dwingen met drempels of andere snelheidsremmende maatregelen voor snelverkeer. En handhaving, agenten..
En nu ik toch bezig ben: kap es met die haakse bochten in fietspaden, versmallingen waardoor je te veel op je stuurwerk moet letten en te weinig op het overige verkeer(lange foto, aanleg fietserschicane aan de Maasboulevard (of broken speed), ipv dat ze hier auto's laten afremmen, het is ten slotte zo'n (hele verkeerde) benzinepomp dus stoppen moeten ze toch), verkeerslichten die belachelijk lang op rood staan voor fietsers, detectielussen in het fietspad die het gewoon niet doen, op een knopje drukken als je bij het verkeerslicht aangekomen bent, fietsers af laten stappen (ook lange foto) als er weer er geklust wordt naast de 'hoofdrijbaan' en er dan dus maar weer een stuk fietspad moet worden opgeofferd want het heilige blik moet voort kunnen blijven razen. Wat hebben we hier eigenlijk voor bestuurders? Zo doen ze het in den Haag, (grote foto) kijk es hoe het ook kan. Zo, dat ben ik weer ff kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten