maandag 13 februari 2012

Vorst Vorst

Dooien, dat doet het, en flink. Rond de middag was het nog vooral wit wat ik vanuit het raam op kantoor waarnam, een paar uur later was het een grauwe natte boel, maar wel boven nul. Ik ben geen schaatser, geen wintersporter maar meer een zonaanbidder, en daar heb ik de eerste week van februari van mogen genieten op Gran Canaria. De overgang heen was niet zo groot, toen ik hier vertrok was het (voor de horrorwinter ;-) nog een graad of 10 en toen ik daar aankwam een graad of 14, de gemiddelde minimumtemperatuur daar. De hele week lekker weer gehad, soms 25 graden, wat bewolking, wind maar heerlijk om wat te fietsen en rond te hangen. Plaatje gemaakt door HansvdM..

En toen weer terug, onze vlucht vertrok tegen de avond, daar overdag nog een graad of 25 en toen we hier ruim na middernacht op Schiphol aankwamen was het - 14: van korte broek naar hemd met trui en dikke winterjas, handschoenen en muts. Dat deed zeer. De auto was compleet dichtgevroren dus we zijn nog een kwartiertje aan het klooien geweest om de bagage erin te krijgen. Starten deed 'ie gelukkig prima dus we zijn best voorspoedig thuisgekomen, maar enorm wennen, eigenlijk heb ik het nog steeds koud. Met als gevolg dat ik mezelf er nog niet toe heb kunnen 'vermannen' om de Quest weer es uit de garage te halen en te gaan fietsen. Als je eenmaal op gang bent gaat het best maar voordat je zit ben je compleet doorgekleumd. Ik zal de automatische garagedeuropener maar eens in orde maken, die zit er al jaren op maar de vorige eigenaar van dit huis heeft 'm nooit aan de praat kunnen krijgen, en ik heb er nooit behoefte aan gehad, tot nu. In de garage brand de kachel! Dat is effe wat anders, dan kun je 's morgens geheel op temperatuur vertrekken, effe zwaaien met de AB, de deur uit en deur weer dicht, en 's middags zo zonder uit te stappen de warme garage in en de deur weer dicht voordat je uit je warme bakkie stapt. Maar ook de slechte fietspad-omstandigheden hielden me tegen, glad en koud is voor mij genoeg om niet al te graag de weg op te gaan. Dit geheel in tegenstelling tot de omstandigheden met de Oliebollentocht, dan maakt he me niet zo heel veel uit want daar groei je naar toe;-) Gelukkig lijkt het er nu op dat koning Winter (Vorst Vorst dus) een ander land bezoekt dus kan ik snel weer questen naar hartelust..

4 opmerkingen:

  1. En ik maar denken dat een Quest een 365 dagen fiets was..........;)

    Gisteren nog 75km geroetst/geroeid zonder voetverwarming en met een dunne softshell over een lange mouwen fietsshirt. Daaronder een zweetshirt en een thermoshirt. Het was soms bijna te warm..........;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat je weer gezond terug bent en niet te lang wachten met fietsen , Cor
    beetje bruin geworden ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee,@Wim ik voel me een beetje een watje, maar het gaat goedkomen. @Gerrit, ja, morgen eerst een andere achterband onder de Quest en dan woensdag weer woon-wwerk. En het bruin, dat is er al weer bijna af...
    groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kosten en kilometer pagina is aangepast Cor , op jouw verzoek , klant is koning tenslotte :-)

    BeantwoordenVerwijderen