dinsdag 28 juni 2011

topsnelheid en het weer

Twee onderwerpen die me de laatste paar dagen hebben beziggehouden. Topspeed, helaas niet door mijzelf in de Quest, maar van Ben Spies en z'n companen op hun bulderende mechanische wonderen op het TT circuit van Assen. Daar heb ik dit druilerige weekend doorgebracht. Geslapen in een tentje.. Buitengewoon gezellig, want met m'n maatjes en we weten wat we aan mekaar hebben. Ongezellig want het was nat en vol bagger. De foto is van de vrije training op vrijdag, de dag met het beste weer in Assen dit weekend. Ieder weiland in de buurt van het circuit is eind juni opeens een 'camping', uiteraard alleen voorzien van de hoogstnodige voorzieningen en dus wordt het gras binnen no time verreden en vertrapt tot een baggerzooi. Veel TT-liefhebbers komen toch met de auto.. Wel een heel leuk weekend gehad, met z'n allen onder een afdak het overtrekken van de regenbui afwachten schept ook een band, en kamperen is een paar dagen per jaar best wel vermakelijk.
Daarom heb ik ook dit jaar weer Cyclevision gemist. Ik wil dat toch eens meemaken, maar de diverse blogs lezende opteer ik voor een jaargang met mooi zomerweer. Hopelijk komt dat er nog 's een keer van.
Over het weer gesproken: Gisteren was het zo warm dat ik met de bukker naar m'n werk ben gegaan, vandaag durfde ik het, in verband met het aangekondigde noodweer incl. hagel van 5 a 6 cm doorsnee, niet aan om met de oude schicht, de Quest, erdoor te gaan en heb ik wederom de atb van stal gehaald. Belachelijk warm, mij voorkeur gaat toch uit naar de dagen waarop buien worden aangekondigd maar dan toch uitblijven, dan rij ik in de VM lekker net als Gerrit, een stukkie om en dat de temperatuur dan niet te ver boven de 23 komt,ook zo typisch Hollands, heel anders dan de huidige tropische toestanden ...

2 opmerkingen:

  1. Precies Cor , tijdens het ritje zag ik de regenbuien rechts van me en dat was de kant die ik op moest maar ik heb alleen in noord 2 spatjes regen gevoeld, Heerlijk.
    Maar voor mij geen gewone bukfiets meer , ik heb m 2 jaar terug verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Gerrit,

    Ik 'bukker'niet omdat ik het zo fijn vind fietsen maar omdat de VM me af en toe veel te warm is, en een gewone ligger heb ik niet zoveel mee. Ik heb wel 's naar een trike gekeken maar dan geef ik werkelijk het laatste restje ruimte hier thuis op dus dat wrdt 'm ook niet.

    Groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen