maandag 9 mei 2011

Vandalisme

Dit weekend is er verf op mijn Quest gespoten. Er is hier in de buurt een verwoede graffiti spuiter actief en nu heeft 'ie mijn Quest te pakken gehad!



Gelukkig is de dader bekend. Ik doe toch maar geen aangifte. Ik vind het niet erg, sterker nog, het was m'n eigen idee, om eens wat anders op de Quest te hebben dan plakletters of striping. Er rijden in Nederland prachtige velomobielen rond, lastig te overtreffen, zoals Quemo, de Haai, Quescher en Velox Incendia, om maar wat voorbeelden te noemen. Nog wat nieuws verzinnen, dat valt niet mee, maar mijn eigen zoon is een graffiti liefhebber die (alleen legaal) werkstukken maakt, thuis op een oefenplaat of in opdracht, en nu had hij mijn Quest te pakken. Eigenlijk om een keer te proberen en dit zal niet de laatste versie zijn want er gingen wat dingen fout. Door de waslaag die ik er een maand geleden opgesmeerd heb, en deze is niet goed verwijderd dus de spuitlak begon direct te druipen en er vielen gaten in. Goeie leer voor de volgende keer en de andere kant, eerst de siliconenwas goed verwijderen. En dan goed voorbereiden en de tijd nemen om het uit te voeren. Een voordeel van de onderlaag, die is uitgevoerd in dd lak, is dat deze niet snel aangetast wordt en dat ik met bijvoorbeeld ontvetter de spuitlak er heel gemakkelijk weer vanaf kan wrijven, dus de volgende versies maken de quest niet steeds zwaarder...
Overigens zie je op de foto ook de stickers waarover ik eerder berichtte, reclame voor het hardloopteam van mijn collega's die met de Roparun mee zullen lopen in het komende Pinksterweekend.
Niet alle graffiti is vandalisme, en ik moet zeggen dat sinds ik er op let ik veel 'pieces' zie die meer mooi dan vandalisme zijn... zelfs soms kunst.

6 opmerkingen:

  1. Hahahaha, je had me te pakken. Mijn bloed begon al te koken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als oud punk-rocker kan ik dat ook wel waarderen!

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lange tijd geen berichten en dan dit , mij had je ook te pakken.lol

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door de blogger problemen afgelopen week is Gerrits reactie verdwenen. Deze luidde:

    lange tijd geen berichten en dan dit , mij had je ook te pakken.lol

    Mijn reactie: Ja, ik heb de laatste tijd niet zo veel nieuws te melden en met dit mooie weer pak ik vaak de bukker. Maar straks in de vakantie ga ik weer veel vm-en en na de vakantie weer flink sleutelen, dan zal ik vaker posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had dezelfde eerste reactie als Erwin bij het zien van de link met miniatuurplaatje met korte tekst...

    Het is wel een mogelijkheid van schade die ik nog niet eens bedacht had !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk gaan ze in het echt niet zover, er zijn dan trouwens auto's genoeg om de lusten op bot te vieren. Maar inderdaad, ik mag graag mensen even op het verkeerde been zetten...

    BeantwoordenVerwijderen