dinsdag 23 november 2010

Popupkillers

Sinds vorige week ga ik dagelijks met de Quest op en neer naar mijn werk. 't Is er wel het weer naar, op hetregentbijnanooit.nl zie ik dat het deze maand erbarmelijk is met regenritten alhoewel ikzelf eigenlijk nauwelijks druppels heb gevoeld. Kwestie van geluk/timing/buienradar etc. En dankzij mijn geliefde schuimkapje, waar ik het en warm en grotendeels droog mee hou, en dat laastste vooral sinds ik wat aanpassingen heb gedaan voor het instapgat. Een vizierbevestiging uit de koker van professor Ben Wiggers (http://keesvanhattem.blogspot.com/2010/09/21-09-2010-de-professor-innoveert.html) waar de kap mooi onder valt, en een rubberen stripje daar klem onder, VOOR het instapgat zodat de regen niet naar binnen sijpelt. Het is goed te zien op een plaatje in mijn vorige post. Extra velcro bandjes (popupkillers:-)) ter hoogte van de spiegels zodat de kap zich ook met een zuidwesterstorm of een afdaling met 80 km/u tegen de elementen weet te weren. En zo blijft 'ie waar 'ie hoort, always on top.
Goed te doen, maar zonder kap heb ik nog veel last met beslaande vizieren. Een kleiner viziertje, een paar flessen met rain en fog clear, wat doekjes aan boord om de ruit te wissen, en toch is dat allemaal soms niet afdoende en verwijder ik het vizier om het in het achteronder weg te werken. Maar ik heb weer een nieuw idee: ik ga aan mijn fietshelm (een Sinner ski/snowboardhelm uit de voorjaarsramsj van Halfords, voor een prikkie) een motorfietshelmvizier knutselen. Op het idee gekomen door het zien van foto's van Kees van Hattem's futuristisch ogende fietshelm-met-metallic-vizier. Ik heb nog een oude motorhelm liggen en het voordeel daarvan is dat een deel van het vizier dubbelwandig is (pinlock) en daardoor niet beslaat(net als dubbel glas dat meestal niet doet) dus dat lijkt me ideaal: niet beslaan, geen regendruppels en wind in je ogen, en als het zicht minder wordt kan 'ie omhoog, kortom, op een goed ventilerende maat(race)kap na de ideale oplossing. Aangezien die maatkap er misschien wel aan zit te komen ga ik nu niet zelf allerlei dure oplossingen bedenken. Ik wacht even de resultaten van de inspanningen van Wim Schermer en Jan Reus af.
Inmiddels heb ik contact met enige medevelonauten uit de omgeving, om gezamenlijk de rit naar de Oliebollentocht 2010 te ondernemen. Ik had voor de maandagnacht een hotelletje geboekt daar in de buurt maar we gaan in 1 dag heen en terug dus er komt binnenkort een 2-persoons kamer vrij in hotel de Villa in Dongen, en je kan er je velomobiel binnen stallen. Het zal mij benieuwen, ik heb tot nu toe een dagmax van 120 km en dit wordt als de tocht 70 km is een dagtotaal van tegen de 200 km, als we niet te vaak verkeerd rijden dan... Och, het moet te doen zijn, de woensdag, the day after the tocht before, heb ik ook maar vrijgenomen en er zijn nog wat weekenden om te trainen.. Binnekort mijn paklijst maar es opstellen. Je kunt je niet veroorloven dat je essentiele attributen zou vergeten, niet?

Quest 78 KM-stand 43504

Geen opmerkingen:

Een reactie posten