tag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post4729653468382632679..comments2022-04-01T14:38:48.396+02:00Comments on VMQUEST78: ComfortkapCorhttp://www.blogger.com/profile/16263544626671416144noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-35340248866174562732013-02-26T22:53:14.766+01:002013-02-26T22:53:14.766+01:00@Pieter,
Bedankt voor de tips het aanbod, ik hou ...@Pieter,<br /><br />Bedankt voor de tips het aanbod, ik hou het in m'n achterhoofd. Corhttps://www.blogger.com/profile/16263544626671416144noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-7401521616010428362013-02-19T13:02:26.100+01:002013-02-19T13:02:26.100+01:00Hallo Cor,
Qua leverancier is Vink een goede, zij ...Hallo Cor,<br />Qua leverancier is Vink een goede, zij hebben heel veel. In Berkel kun je bij vogel ook PC halen, maar vanaf 2 mm dik. Eigenlijk moet je PC met een coating hebben, zodat je ruitenwisser geen krassen maakt. De Voorruit van de Drymer is volgens mij ook gevacuumvormd PC met een coating. Als je wilt heb ik nog een PUR schuimblok staan van 100x50x25 cm waar je de mal van kunt maken, je mag die van mij gratis gebruiken, als ik de mal later ook eens een x mag gebruiken. <br />Groet,<br />PieterPieterhttps://www.blogger.com/profile/12770545007099103405noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-81200500691181876442013-02-18T23:22:37.623+01:002013-02-18T23:22:37.623+01:00@Allen : Dank voor je aandacht, meedenken en react...@Allen : Dank voor je aandacht, meedenken en reacties. Pieter, op jouw opmerkingen: <br />Een krachtig op de voorruit drukkende Lotus wisser wordt aangedreven door een krachtige electromotor die het nodige aankan. Een dagje door de regen fietsen met een handbediende wisser die het nodige aan kracht vraagt kost dan wel heel veel energie, denk ik. En ik ben zeker heen kunststoffenexpert dus jargon zegt mij (nog) weinig. Met filmscharnieren heb ik eigenlijk alleen slechte ervaringen, vooral met gereedschapkoffers ed. De scharnier is vaak al kaduuk lang voor het einde van de levensduur van de rest van de koffer en meestal niet of slecht vervangbaar dus dat lijkt me een riskante optie. Pet-G, daar was ik ook al op gekomen. PC(oa Lexan) kende ik niet als thermo/vacuformbare kunststof, is wel bruikbaar als voorruit. (Nauwelijks breekbaar). Ik hou me aanbevolen voor tips over te gebruiken kunststoffen, leveranciers etc.<br />Tot de volgende post. Corhttps://www.blogger.com/profile/16263544626671416144noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-12497334076987739372013-02-18T22:48:45.077+01:002013-02-18T22:48:45.077+01:00Hallo Cor,
Wat een interresant plan! Vacuumvormen ...Hallo Cor,<br />Wat een interresant plan! Vacuumvormen lijkt me idd ook een veel betere manier om een kap te maken! Ik denk ook dat het een vriendelijker en transparanter uiterlijk geeft. Voor een ruitenwisser hoeft de ruit niet vlak te zijn overigens (zie Lotus Elise), ik zou het dus gewoon uit 1 stuk maken. Volgens mij zijn PETG en PC goede materialen om te vacuumvormen (wordt ook gebruikt voor de canopy's van zweefvliegtuigen). Zou het mogelijk zijn om de kap dan open te scharnieren met een filmscharnier? Wordt wel gedaan met PETG. <br />Succes met het project, ben benieuwd! Groet, PieterPieterhttps://www.blogger.com/profile/12770545007099103405noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-53970608502858067582013-02-18T18:11:08.605+01:002013-02-18T18:11:08.605+01:00De ideale kap maken zal een aardige klus worden Co...De ideale kap maken zal een aardige klus worden Cor , maar je hebt nog even de tijd dus wil ik je succes wensen.<br />Ik rij nu een week of 4 met de sinnerkap en deze bevalt prima , af en toe beslaat het vizier maar dan gaat ie op een kiertje en dan is het zo weg , nu nog even wat lexan voor de achterste gaten want daar komt toch nog wat kou binnen.Gerrithttps://www.blogger.com/profile/10880798482591985681noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-2848458219220108932013-02-18T16:32:36.008+01:002013-02-18T16:32:36.008+01:00Ik ben altijd onder de indruk als mensen dit soort...Ik ben altijd onder de indruk als mensen dit soort initiatieven ontplooien. <br />Het ziet er in ieder geval uit of je er al goed over hebt nagedacht :)Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-31584823128221957902013-02-18T13:21:04.937+01:002013-02-18T13:21:04.937+01:00Eindelijk! Na je pedaalemmer-grap had ik de hoop a...Eindelijk! Na je pedaalemmer-grap had ik de hoop al opgegeven...<br />Met jouw geduld (als het op composietreparaties aan komt) acht ik je daar zeker toe in staat.<br />Suc6! Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-63924337790947771122013-02-18T11:47:28.309+01:002013-02-18T11:47:28.309+01:00Ik vind het een interessant project. De bestaande ...Ik vind het een interessant project. De bestaande kappen zijn niet alleen duur maar bovendien ook niet echt ideaal voor weersbescherming omdat regen, mist en sneeuw het uitzicht belemmert. Het vizier openen lost dat op, maar dan krijg je het weer in je gezicht...<br /><br />De platte ruit met ruitenwisser van de WAW rijder was wel een mooi voorbeeld hoe het ook kan. Wel een kanttekening daarbij dat het beter een plaatke veiligheidsglas kan zijn voor je ogen/gezicht, en beter niet te dun. <br /><br /><br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8581135293597942570.post-23347980669299830952013-02-18T00:28:27.751+01:002013-02-18T00:28:27.751+01:00Dit word zeker een project dat ik met belangstelli...Dit word zeker een project dat ik met belangstelling ga meevolgen, ik zal je daarom in mijn bloglijst opnemen.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.com